20 August 2015

apalah nasib makcik karipap



Salam all,

So yeah harini dah 20th August kan ya all. So far aku tak decide lagi sama ada nak masuk UPM or just let the offer slip je. Chill je coz i still got two days left. hikhok. nampak tak gaya last minit

New topic please lah kan sebab dah bosan cakap pasal upu.

Have anyone here ever tried to make currypuffs? *acah omputeh ciked*. Masa mula-mula nak buat karipap tu memanglah heksaited katekoo, yelah, sebab sebelum ni tengok makcik karipap kat gerai tu peh. laju gila dia buat karipap so i be like

 " hek eleh senang je nak buat karipap". 

Tapi

Aku rasa macam kena tipu dengan makcik-makcik karipap sekalian.

Sebab masa nak buat doh tu pun dah penat. Dia punya lama kena uli doh tu weh. Aku rasa tangan ni dah timbul otot ketak-ketak. Peluh takyah cakap ah memang sah-sah meleleh masuk dalam karipap sekali agaknya. I tell you what gaiss. tu baru nak uli doh. tak masuk lagi bab nak lipat tepi karipap >.<

Aku punya karipap yang pertama be like " ni karipap ke apa ni takde rupa pun". Tapi biasa ah. Gua peduli apa asal boleh dimakan. walaupun kena gelak. Aku rasa dalam banyak-banyak ketul karipap tu, aku punya ada lah dalam sepuluh ketul. kehkeh . Nampak tak dia punya lambat tuh cemana.

Finalleyh, sampai lah part nak menggoreng karipap tersebut. Suap sikit dalam mulut " karipap keras" . Hahaha. Since bukan aku yang buat adunan doh, takdelah aku serba salah sangat >.< So far boleh je dimakan. Keep calm and continue eating

Sekarang ni aku rasa nak menghargai semua jenis makcik yang pandai buat karipap sebab tanpa mereka, tak dapatlah aku makan karipap. sebab gua suka karipap.   Haaaa, tak masuk lagi hantu karipap yang selalu ketuk tingkap korang masa pukul 3 pagi tu.

Conclusion : Kepada bakal mak mertua kat luar sana, saya memang tak reti buat karipap.



ciao

14 comments:

  1. i like karipap..tp tak pandai buat, pandai mkn je..hihihi

    ReplyDelete
  2. hikhik. I tried once to buat karipap tapi tak jadi. So, memamng lupakan je hasrat nak buat karipap.

    ReplyDelete
  3. huhu , mak akak memg pro bt karipap . akak nak bt sendiri doh dia belum sampais seru lg . tp nak bt kelip karipap tu akak pndai , yg kerawang atas karipap tu . haha . buat inti dia pn blh laa pandai dah . doh dia jee laa xsmpi seru lg . haha

    mak cik karipap ketuk tingkap tu maybe laa dah pro . hahaha

    ReplyDelete
  4. i love karipap!! hehe pernah buat menjadilah juga sbb bolehlah bg dekat jiran2 hehe itupun sbb mak bantu buat haha

    ReplyDelete
  5. pernah buat karipap, sedap, hehee
    tapi tu pun dengan bantuan mama yang terchenta :3

    ReplyDelete
  6. Kalau nak buat karipap, kena ada pengalaman selama 2 tahun dan juga degree untuk menguli doh tu..hahaha

    ReplyDelete
  7. Haha memang leceh nak buat karipap ni. So beli je :B Ekeke.

    ReplyDelete
  8. sedap tu karipap kalau dapat makan panas2, ala, lek lah, praktis make perfect kan, takkan baru buat sekali dah perfect, keep going k :D

    ReplyDelete
  9. hehehe senang je kot nak buat karipap. Tapi jadi ke tak tu tak tahulah kiki


    Anak kerap sakit? BAGAIMANA TINGKATKAN ANTIBODI ANAK

    ReplyDelete
  10. practice make perfect!!

    ~wink~

    ReplyDelete
  11. i tot hazy nak cerita pasal hantu makcik karipap. hahaha

    sepp sikit, saya tak reti masak jugak T_T

    ReplyDelete

hello.