24 May 2014

Terobek zaman muda

Asalamualaikum Warahmatullah,

korang ingat lagi tak zaman kekanak dulu?



Was it fun.

Or was it terrible?


Semalam, tiba-tiba whatsapp kelas aku riuh rendah cerita zaman kekecik dulu. Ada apa zaman tu? Tab?  Phone? i phone? muehehehe.


It all started with cerita Rahimi pasal Cerita Rosalinda Ayamor.

Ajot (aku) : aku tengok runningman

Rahimi : Baik layan rosalinda ayamor.

Ajot (aku) : dulu aku tengok rosalinda ayamor. pastu kalau iklan, mesti ada iklan produk syahirah. iklan spary minyak wangi.

Acap : ni bukan tengok ni. hafal tros


Then bermula lah cerita zaman kecik-kecik dulu.

Rahimi : Dulu, aku takut iklan energizer .


muehehhe. pekejadah ntah iklan bateri pun takut.

Syazwin : Aku rindu nak main belon yang mcm gam ue. lepastu letupkan kat dahi.

Rahimi : aq bet ah dulu korang suka beli ding dang, tora dengan jojo.



Lepas tu keluar pulak cerita pasal Mak Lampir. Dulu, asal aku balik kampung je, mesti pasang CD cerita Mak Lampir. Cerita seram katanyaaa. Aku agak, warna kegemaran Mak Lampir ni Hijau kot. kenderaan dia, penyapu terbang. pastu suka main dengan asap. muehehe.

ini lah mak lampir. kan aku dah kata Hijau warna peberet dia.



Tom Jerry, Keluangman, Powerpuffgirl, semua keluar .

Opkoc, kteorang semua main gasing, batu seremban, galah panjang, tangkap ikan kat parit, polis sentri,  layang-layang, guli masa kekecik dulu .

Benda yang aku rasa kelakar gila bila ingat balik, pasal main rebut tiang. Asal waktu rehat je, semua rebut tiang. rela tak makan demi main tiang.

Masuk pulak bab aiskrim.

aiskrim Malaysia. peh.
guwa suka asam boi
aiskrim pensel (nama rahim kasi )
 












Budak-budak sekarang, asal jumpa aku je, mintak aiskrim cornetto Taylor Swift, tak pun, Magnum , kaya bak hang.

zaman kecik-kecik korang cemana pulak?








P/S : korang dah prepare kah?muehehe

18 comments:

  1. tau xpee, ahaha
    rela x makan wktu rehat semata2x nak main tiang..
    lepas tu klu perempuan yg main, memang riuh rendah laa sekolah tu kan, ahahaa
    rindu benda tu semuaaa.!

    ReplyDelete
  2. macam kenal je rahimi tu. dulu dia ex classmate saya. ex samurian kan?

    ReplyDelete
  3. Haha..bebudak sekarang da moden. Nnti bile diorg da besar, pengalaman kecik2 just main ipad je. Tak best lngsung. Haha! part mintak eskem magnum xleh blah.

    ReplyDelete
  4. Pfffttt Mak Lampir dah muncul dalam mimpi aku banyak kali huhuhu

    ReplyDelete
  5. Dah lama tak main tiang. Hihihi

    ReplyDelete
  6. zaman2 kecik was the best ever in our life :D hehe . prepare cpt hazy . lgi brapa hari je ni . hehe . good luck to you hazy :*

    ReplyDelete
  7. aihhh.. memori !!! dulu masa kecik layan gak mak lampir ni even ade takut sikit.. tokwan suka tgok cite ni.. hehe, mane tah g cd dia

    ReplyDelete
  8. memori yang pasti akan berulang bertandang bersama rasa rindu..singgah pagi..

    ReplyDelete
  9. haha mmg rindu ahh zaman muda mudi dlu. bdk2 skrg tk merasa dh benda2 cenggini

    ReplyDelete
  10. hahah.. best pula ingat cerita dulu-dulu, tapi takkan xde pasal Power Rangers ke Ultraman ke?

    ReplyDelete
  11. mak lampir? tak pernah dengar tapi kenapa menakutkan sangat muka dia? hahaha

    aishhh aiskrim malaysia, sedapnyaaaaa Y_____Y

    ReplyDelete
  12. hehehe lebih kurang ler kita. Rindu sangat nak main cenggitu T.T

    ReplyDelete
  13. mak lampir tu,hahaha. ya Allah,teringat pulak zaman dulu,memang layan la citer ni XD laka laka betul..hahahaa

    ReplyDelete
  14. rinduu sehh zaman dulu. zaman sekarang memang canggih dengan tekno :o haha.

    ReplyDelete
  15. oh aiskrim malaysia, rindunya aku padamu xD suka perisa milo!!

    ReplyDelete
  16. Fisha ada jumpa aiskrim pensel tu hahaha. btw takut pulak tengok mak lampir tu

    ReplyDelete

hello.